28 Mayıs 2015 Perşembe

İzlediğim en iyi 5 fantastik dizi


Parçalı bulutlu bir perşembe sabahından hepinize merhaba,
Uzun süredir ciddi bir yabancı dizi izleyicisi olarak ve hemen hemen tüm dizilere ucundan, kıyısından bulaşmış bir takipçi bugün sizlere tamamen benim görüşlerimi kapsayan bir post hazırlamak istedim. Fantastik diziler hakkında fikir sahibi olmak isteyenlere ışık tutacağı düşüncesi ile izlediğim fantastik diziler arasında en sevdiklerimi listeledim. Daha öncede söylediğim gibi bu liste tamamen benim keyfime, gönlüme hitap eden dizilerin listesidir, benim görüşlerimden oluşmaktadır. Bu kadar ön bilgi yeterliyse listeye geçmeden önce neden bazı popüler fantastik dizilerin ilk 5 içinde olamadığından bahsetmek istiyorum.  Komik ve saçma ötesi finali ile biz izleyicilerin hayal kırıklığı olan True Blood benim listemde olmaktan çok çok uzakta, The 100 için tam bir fantastik dizi diyemiyorum daha çok bilim kurgu olabilir. O nedenle çok ciddi yaralardan berelerden 1-2 günde iyileşmelerini saçma buluyorum. Sizin anlayacağınız The 100 benim listemde olmayacak.( Tekrar ediyorum eğer vampirli, kurt adamlı bir dizi olsaydı karakterlerin şak diye iyileşmesine vampir miti der geçerdim ama The 100 için bunu söyleyemeyeceğim.) Hadi benim ilk 5'imi inceleyelim mi?

1- Once Upon A Time
Kendileri kurgusu ile beni benden alan dizidir. Pamuk Prenses, Pinokyo, Peter Pan ve daha nice ayrı masal kahramanlarının yollarının sürekli kesiştiği dizinin senaryosunda müthiş bir yaratıcılık hakim. İzlerken vay be diyebileceğiniz olaylar masalların bilmediğimiz yönleri olabileceğini vurgulamak istemiş.

2-The Vampire Diaries 
Konusunu vampirlerden alan dizileri her zaman sevmişimdir. Bu dizimizde en sevilen vampir dizilerinden biri. Oyuncuları ve karakterleri ile ciddi bir hayran kitlesine sahip dizide, aşk, dostluk ve aile bağları bilinen vampir mitleri ile harman olmuş durumda.

3-The Originals
Vampir dizilerinden başlamışken The Originals dizisinden bahsetmemek asla olmaz. The Vampire Diaries'in spin-off'u olan The Originals için boynuz kulağı çoktan geçti bile diyebilirim. The Vampire Diaries'in kökenlerine zoom yapan dizi özellikle Klaus hayranlarının çoktan gözdesi oldu bile.

4-Game of Thrones
Yazıyı okurken çoğunuz Game of Thrones neden ilk 3'te değil diye sormuştur. Hemen cevaplayayım; Game of Thrones tarihi bir dizi olduğu için benden az da olsa puan kaybediyor. Taht oyunları ve bu uğurda yapılan mücadeleler beni fazla içine çekemiuyor ama hakkını yemek istemiyorum kurgu, sahneler, oyunculuk ve mekanlar 5 yıldızı hakediyor.

5-Salem
Eğer cadılar ilginizi çekiyorsa ve 17. yüzyılda kurulan cadı mahkemelerinde yaşanmış olan gerçek olayları merak ediyorsanız bu dizi tam size göre. Alışılagelmiş olan sevimli cadılardan, hepimizin hayal ettiği zararsız sihirlerden çok uzak olan kurgusu ile nefes kesici bu diziyi henüz izlemediyseniz asla kaçırmayın.

2 yorum:

  1. Merhaba blogunuza üye oldum siz de bana buyrun : dusesingunlugu.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim http://www.sendeincel.com/ bloguma da beklerim

      Sil